آنجا بودگی

استیتمنت مجموعه “آنجا بودگی” کاوشی است در تجربه انسانی از حضور در فضاهای جمعی و گسترده و بی پایان. جایی که افراد با تمام تفاوت‌هایشان بخشی از یک کل بزرگتر هستند. سایه‌ها نه صرفاً نشانی از حضور فیزیکی انسان، بلکه بناست به عنوان دال‌هایی عمل کنند که معنایی فراتر از شکل ظاهری را می‌سازند. هر […]

سُخر

استیتمنت هی نوشتم و پاک کردم، محتاطم که شعار ندهم. برای همین ساده می‌گویم: از نودوهشت جنگ را درک کردم و ترسیدم. پناهی نداشتم جز حفر کردن و مخفی شدن، گویی استتار کردم و با محیط یک رنگ شدم.نمی‌دانم، شاید به این دلیل که که از یک‌دستی و یک‌رنگی پایانی که تاکتیک‌های جنگی رقم زده […]

انسان، پیکر وامانده

هنرمندان :پوریا ابراهیمی، فرزاد امینی، راضیه ایرانپور، دادبه باقری، پروین پرچکانی، جواد جعفری، زهره حاتمی‌پور، نرگس خادمی، سهیل خان‌بابایی، مینا دریجانی، نگار صبوری، شهگل صفرزاده، محدثه عیوض‌خانی، سعید غلامی، مینا قهرمانی، آیلار محمدی، آرمان مهدوی، آیسان میرا، امین نائینی، سوگند نبی، گیلدا هاشم‌زاده، سمانه یوسفی. استیتمنت سوگند به شهر، همانا که تو در آن جای […]

دشت گریان

استیتمنت من همواره زن را به عنوان موضوع اصلی نقاشی‌هایم دیده‌ام. نقش مهمی که اولین زن به عنوان مادرم در زندگی من داشت باعث شد تا مجموعه «چشم اندازی در مه» پدید آید و هنگامی که در سال 98 مجموعه «دشت گریان» را شروع کردم، موضوع زن برایم از همیشه پررنگ‌تر شد. در آثار قبلی‌ام […]

گل‌های کابوس

استیتمنت گل‌ها همواره مصداق زیبایی و در عین حال نماد فناپذیری بوده‌اند. چه آن هنگام که به یار و معشوق تقدیم می‌شوند و چه هنگامی که در شعر یا نقاشی، استعاره‌ای از هستی رو به زوال را می‌گردند. نه این‌که زیبایی محکوم به فنا باشد، اما انگار چندان هم ماندگار نیست. شاید زشتی هم چنین […]

هم‌زمانی غیر هم‌زمان‌ها

زمان دیگر واسطه‌ای نیست که وقایع در آن اتفاق می‌افتد، بلکه گویی زمان کیفیتی تاریخی به دست می‌آورد. متعاقباً تاریخ دیگر نه در زمان بلکه از طریق آن شکل می‌گیرد. در رویدادهای کنونی لایه‌های گذشته پیدا و پنهان حضور دارند. لایه‌های یک اتفاق در توده‌های درهم تنیده برای من تداعی‌گر وقایعی است که رخ داده […]

دو گیان

استیتمنت سیما باقرزاده مسیرش را از دیدن و بازنمایی آغاز کرد و در مجموعه پیشینش گیاهان آپارتمانی را با جزییات لطیفی به تصویر کشید، گیاهانی که گاه در نور و تاریکی دراماتیکی نهان و آشکار می‌شدند.او گرچه در مجموعه اخیرش با نام «دوگیان» همچنان فرم‌های گیاهی پیشین را استفاده کرده اما این بار بیش از […]

حس اول

استیتمنت اولین‌ها فراموش نمی‌شوند؛ اولین دیدار، اولین کلام، اولین نقش، اولین نگاه، اولین حس.من همه چیز را آن‌گونه که می‌بینم، ثبت می‌کنم؛ آن‌گونه که درک می‌کنم، به تصویر می‌کشم، نه آن‌گونه که به نظر می‌رسند.آدم‌ها را، خودم و دیگران را، آن‌گونه که در خیالم به هم می‌پیچند و در هم می‌روند، نقاشی می‌کنم؛ با همان […]

خراش

نمایشگاه نقاشی‌های هانیه آزموده

یک اثر، یک مکان

استیتمنت همه چیز بی‌مکان و بی‌زمان به نظر می‌رسد. اجزا بسان یاخته‌های معلق در غشای شفاف و در عین حال تیره رنگی در فضا غوطه‌ورند. جهتی به جهت دیگری برتری ندارد. ساقه‌ها، برگ‌ها، میوه‌ها، پرنده‌ها و احجام در فضایی اثیری شناورند. چه خوب که موضوعی نیست و هر چه هست متن است و حاشیه. مگر […]